دیپلم ابزار دقیق

دیپلم ابزار دقیق

تعمیرکار ابزار دقیق کسی است که از عهده نقشه کشی ، فلز کاری ، شناخت اصول الکتریسیته ، مدارات کاربردی الکترونیک و کار با ابزار دقیق برآید.  دیپلم ابزار دقیق در صنعت پالایش و بهره‌برداری نفت و گاز جهت اندازه‌گیری و کنترل کمیت‌های فشار، جریان مایعات، دما و ارتفاع سطح مایعات دارای اهمیت بسیار بالایی است؛ این رشته از گرایش‌های مهندسی برق کنترل است .
هنرجویان این رشته علاوه بر دروس عمومی سه استاندارد شامل «تعمیرکار ابزار دقیق که هنرجویان مهارت‌های توانایی سیم‌کشی، روشنایی، الکترونیک، تراشکاری، جوشکاری، رسم فنی، تأسیسات و آزمایشگاه کنترل فرآیند و کالیبراسیون را کسب می‌کنند»، «آزمایشگاه اندازه‌گیری الکتریکی» و «مبانی و کاربرد رایانه» را می‌آموزند.

آینده تحصیلی و شغلی دیپلم ابزار دقیق

آینده تحصیلی

هنرجویان بعد از اتمام تحصیل  در رشته تعمیر ابزار دقیبق می‌توانند در مقطع کاردانی مؤسسات و دانشگاه‌های دولتی،‌ آزاد، غیرانتفاعی ـ جامع کاربردی و فنی و حرفه‌ای در رشته ابزار دقیق یا رشته‌های مرتبط با آن ادامه تحصیل دهند.

آینده شغلی و بازار کار

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در صنایع نفت و گاز و صنایعی که فرآیندهای کنترلی کمیت‌های ذکر شده در آن وجود دارد و یا مهارت‌هایی که تحصیل کرده‌اند، مشغول به فعالیت شوند به عنوان مدرس در رشته‌های مرتبط در مراکز آموزشی نیز می‌توانند مشغول به فعالیت شوند.
استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی ۱ متشکل از ۲ واحد نظری»، «فیزیک متشکل از ۲ واحد نظری»، «تعمیرکار ابزار دقیق متشکل از ۱۶ واحد نظری و ۲۳ واحد عملی» و «کارورزی متشکل از ۴ واحد عملی» است.
فهرست